کد مطلب:276471 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:117

زنده کردن امر ائمه اطهار
این دعا زنده كردن امر امامان معصوم علیهم السلام است، و این مكرمت برای اهل یقین كافی است كه به این دعا اهتمام ورزند. از جمله روایاتی كه بر این معنی دلالت می كند:

1 - در اصول كافی به سند صحیحی از خثیمه آمده كه گفت: برای خداحافظی به خدمت امام ابوجعفر باقرعلیه السلام شرفیاب شدم، آن حضرت فرمود: ای خثیمه! از دوستانمان هركه را دیدی سلام برسان؛ و آنان را به تقوی و خداترسی سفارش كن و این كه: اغنیا از فقرا و قدرتمندان از ضعفا تفقّد كنند، و زنده ها در تشییع جنازه مردگان شركت نمایند، و در خانه هایشان یكدیگر را ملاقات و دیدار كنند، كه همین دیدار یكدیگر زنده كردن امر ما است، خداوند رحمت كند بنده ای را كه امر ما را احیا نماید. ای خثیمه! به دوستان ما ابلاغ كن كه ما از [عذاب] خداوند چیزی از آن ها دور نمی كنیم جز با عمل، و آن ها به ولایت ما نمی رسند مگر با پرهیز از گناه، و حسرت دارترین مردمان روز قیامت كسی است كه عدل و داد را بستاید امّا مخالف آن عمل كند. [1] .

2 - در بحار از امالی شیخ صدوق از امام هشتم حضرت رضاعلیه السلام منقول است كه



[ صفحه 434]



فرمود: هركس در مجلسی كه امر ما در آن احیا می شود بنشیند، روزی كه دل ها می میرد دل او نخواهد مرد. [2] .

3 - در لئالی از امام صادق علیه السلام آمده كه فرمود: یكدیگر را ملاقات كنید و علم را برای یكدیگر بازگو نمایید كه با حدیث دل های زنگار گرفته جلا می یابد، و با حدیث گفتن، امر ما احیا می شود و هركه امر ما را احیا كند خدایش بیامرزد. [3] .


[1] كافي: 175:2.

[2] بحار الانوار: 278:44.

[3] لئالي الاخبار: 251:2.